zondag 31 januari 2010

Van sneeuw naar een road trip…

maar mij zul je niet horen. DH roept al weken dat hij sneeuw genoeg gezien heeft, maar de man vindt over het algemeen dat de winter al te lang duurt, dus ik luister gewoon niet meer. Natuurlijk is het lastig op de weg en misschien ben ik inderdaad egoïstisch want ik hoef er niet door, maar wat is het alternatief? Regen? Als we een kwakkelwinter hebben vinden mensen het zo jammer dat we die “ouderwetse” winters van vroeger niet meer hebben en als het dan koud is en er sneeuw ligt, dan ligt het hele land op zijn gat. Ik geniet gewoon nog even lekker door, want ben nou eerlijk, is het geen plaatje?

P1030086

P1030083

Je hoeft niet eens meer op vakantie, het lijkt wel of je in Oostenrijk of zo woont, toch?

Van een vriendin van mij kreeg ik de vraag of ik iets zou kunnen doen met kartonnage. In een ver verleden heb ik cursussen en workshops gegeven in bijna alles wat je maar bedenken kunt, dus ook in kartonnage. Ik ben druk bezig geweest met zoeken naar allerlei dingen en beschrijvingen die ik in die tijd gemaakt heb en ik heb gelukkig nog wat gevonden. Een tijdje terug heb ik nl. nog al rigoureus grote schoonmaak gehouden en daarbij heb ik ook veel materiaal afgegeven omdat ik er toch niets meer mee deed. Maar tijdens het zoeken begonnen er toch weer allerlei ideetjes op te borrelen, wie weet wat daar uit gaat komen.

Voor mijn verjaardag heb ik van mijn Bee-vriendinnen het boek Romancing the road trip van Leanne Brasley cadeau gekregen. Ik ben een enorme fan van haar, een van haar ontwerpen is Leanne’s House, waarvan ik een foto in mijn vorige publicatie heb staan. Via een andere quiltvriendin heb ik het boek Living the dream gezien en geloof me dat was ook kwijlen! Nu heb ik dan dit boek en ik kom niet uitgekeken. Het staat vol met leuke ideeën en prachtige foto’s en natuurlijk ook een aantal patronen.

Boek 

Een echte aanrader dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.