zaterdag 6 februari 2010

Over vogeltjes….

Ik ben gek op mijn tuin. Hij is niet groot, maar ik moet er niet aan denken dat ik geen tuin zou hebben. In de lente geniet ik van de bollen die uitkomen, in de zomer van alle planten die uitbundig bloeien, de herfst komt altijd met prachtige kleuren en in de winter, in de winter zijn er de vogels. Allerlei vogels bezoeken mijn tuin en komen er eten. Er zijn mussen, meesjes, roodborstjes, merels, soms een duif en af en toe een kauw. ‘s Zomers hebben we ook nog vinkjes, maar die zie ik nu niet. Ik hang silo’s op met pinda’s en zaad, mezenbollen, soms een appel en altijd strooi ik wat brood (met olijfolie) voor de merels. Donderdag was ik op het tuincentrum en daar zag ik een vogelrestaurant de luxe. Ik was meteen helemaal verkocht en heb het meegenomen. Natuurlijk moest het meteen in elkaar gezet worden, wat nog een heel karwei was, want het ding is totaal ruim 2,20 hoog. Als het in de grond staat is het 1.85 cm. Het staat nu helemaal ingericht in de tuin te pronken en de vogels zijn er dol op!

Vogelrestaurant

Omdat ik zo dol ben op vogels, was ik ook meteen weg van de BOM van Cinderberry Stitches “Tail Feathers”. Deze bom krijg ik via Magdaleentje in het begin van iedere maand. Ik loop een klein beetje achter want ik heb nu 5 blokken af, maar ik heb al 7 blokken in huis. Het is een combinatie van patchen, appliqué en stitchen en het wordt prachtig! Jongste DD is er helemaal weg van en omdat ze nogal wat voor haar kiezen heeft gehad, maak ik hem voor haar.

P1050754De foto is niet echt denderend, maar soit…

De lente komt al er heel zachtjes aan, dat kun je ruiken en ook zien trouwens. Sommige planten komen al voorzichtig boven de grond en van een aantal bollen staan er al neuzen goed zichtbaar. Mijn tuin is altijd wat later maar de sneeuwklokjes laten zich al zien. De sneeuw is pas een paar dagen weg dus eerder kwamen ze nog niet te voorschijn. Maar het begin is er!

P1050744

Omdat mijn tuin me zo na aan mijn hart ligt heb ik me meteen ingeschreven voor de bom van Leanne’s House “Down in the Garden” bij Under the Mulberry Tree.

imageToen ik dat deed heb ik meteen wat Fat Quarters besteld, want ik kon niet aan de verleiding weerstaan. Die vielen zojuist in de bus, dus vanavond ga ik eerst heerlijk lapjes aaien.

1 opmerking:

  1. Hoi Mac,

    Leuk blog heb je. Even kijken of het nu wel lukt.

    Groetjes
    Caroline

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.