vrijdag 12 februari 2010

We gaan digitaal!

Een tijdje terug zijn we overgestapt naar een alles in een pakket. Om uit te proberen heb ik toen een digitale encoder gekocht, want ik wilde eerst wel eens weten of het inderdaad een mooier beeld gaf. Ik kan jullie verzekeren, ik ben helemaal om. Hier in huis staan 5 televisies maar ze gaven niet allemaal even goed beeld, ondanks goede coax kabel en prima versterker. Maar nu, met digitale tv is kijken meteen een stuk leuker. Ik moet nogal veel tijd in bed doorbrengen, dus probeerde ik het eerst uit op mijn “resort”. Omdat ik nogal veel nachten wakend doorbreng en door pijn op een rare manier lig, heb ik mijn eigen domein gemaakt, waar ik heerlijk lig en ook tv en zo kan kijken. DH is vooral geïnteresseerd in Discovery Science etc. en zag met lede ogen dat ik dit wel en hij niet kon kijken, omdat dit niet in het analoge pakket zat. Nadat ik alles eens goed aangekeken had en uitgebreid de mogelijkheden had onderzocht van alle digitale encoders had ik een winkel in de buurt gevonden die het grootste assortiment verkocht tegen zeer aantrekkelijke prijzen. Samen met DH ging ik erheen. DH is totaal niet solo op dit soort dingen, maar verkoper hebben toch altijd de neiging om tegen mannen te praten, ook al stelt een vrouw de vragen. DH kijkt dan altijd net alsof hij het begrijpt, maar stelt steevast de verkeerde vragen. Na een poosje snapt zo’n verkoper dan eindelijk dat hij beter met mij kan dealen en switched dan met antwoorden. Omdat een decoder met harde schijf daar echt aanmerkelijk goedkoper was, dan ik online had gevonden, koos ik ervoor om een simpele en een decoder met harde schijf aan te schaffen. De man was zo blij met die verkoop dat ik er nog een scartkabel bij cadeau kreeg. Helaas, toen hij de apparaten in de kassa scande verdween zijn blijdschap volledig. De decoder met harde schijf stond voor 100 euro meer in de kassa, typisch een geval van verkeerd geprijsd. En ja, als de prijs op een enorme kaart wordt aangegeven en “prijswijzigingen voorbehouden” niet vermeld is én als aannemelijk gemaakt kan worden dat je nooit dit artikel voor zo’n prijs had kunnen kopen, geldt de aangegeven prijs. Zeker als er ook nog heel groot AKTIE boven hangt. Na een hoop heen en weer geloop, baas erbij, je kent het wel, kreeg ik het apparaat voor de aangegeven prijs + mijn gratis scartkabel. Alles bij elkaar had ik toch leuk 120 euro bespaard!

Toen we thuis kwamen verdween mijn blijdschap enigszins. Ik dacht, dit wordt een snelle aansluiting, scartkabel erin, verbinden met antenne en klaar is Kees. Helaas, bij de hoofdaansluiting moest van alles veranderd worden en er moest een breedbandversterker tussen geplaatst worden. Ik zal jullie de details besparen, maar het is gelukt! Ik kan zo bij Ziggo als monteur gaan werken, want ook de storing had ik binnen de kortste keren opgelost, helemaal zelf gevonden, want wat ik als antwoord bij de helpdesk kreeg, klopte voor geen meter. Als je ziet wat de prijzen zijn die je moet betalen voor een monteur is het misschien een idee, daar kun je heel wat FQ’s voor aanschaffen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.