zondag 21 maart 2010

Van Primula’s en Hazen….

Het is prachtig weer, de zon schijnt en door het open raam van mijn werkkamer hoor ik de vogels fluiten achter in de tuin. Gisteren en eergisteren ben ik me te buiten gegaan in het plaatselijke tuincentrum. Ik heb de lente gewoon mijn tuin in gehaald. Op mijn tuintafel staan bakken vol blauwe druifjes en narcissen naast een grote helleboris Gold. De Gaultheria staat achter de schuur weer in de grond, die kunnen daar weer mooi wachten tot de winter. Op de etagère staan potten vol primula’s en ook de mand bij de voordeur is veranderd in een lente tafereel. Ik heb ook nog twee kratjes vol zomerbollen gekocht, een deel ervan zit al in de grond, de rest moet pas in mei. Ik ben zo benieuwd naar wat het allemaal wordt.

P3230224

Mijn tafeltje heb ik ook weer schoongemaakt en de kippen afgepoetst. Ik vond die kleine helleborissen zo aardig dat ik ze niet kon laten staan.

P3230233

Het was zo’n heerlijk weer dat DH en ik de fiets gepakt hebben en een leuke rit in de omgeving gemaakt hebben. Heerlijk bij onze vaste rustplek koffie gedronken en daarna weer naar huis gereden. Dat is echt genieten, zeker met onze elektrische fietsen!

Van quilten kwam dus niet veel, maar ik heb niet stilgezeten. De haas die ik in bed opgevuld had, heb ik inmiddels aangekleed en ik heb nog een klein konijn uit hetzelfde boek gemaakt.

P1050807

Ik heb dit in ieder geval klaar voor Pasen. Gelukkig heb ik zoveel verzameld in de loop der jaren dat het niet erg is dat er niet meer uit mijn handen is gekomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.