zaterdag 17 april 2010

Van rondfietsen en -breien

Het is vandaag heerlijk weer, dus niets hield me tegen om te gaan fietsen. DH vond het ook een prima plan, dus besloten we om samen naar de dichtstbijzijnde stad te gaan. Normaal halen we ons dit niet in ons hoofd en zeker niet op zaterdag, maar normaal – tenminste de laatste maanden – gingen we met de auto daarheen (als het niet anders kon dan). Want als het enigszins kan vermijden we dat stadscentrum, vanwege het drukke verkeer en nog meer vanwege alle ellende rondom het parkeren daar. De irritatie van het vinden van een parkeerplaats tot het betalen van het verschuldigde bedrag na het ophalen van de auto toe.

Maar nu gingen we met de fiets. Eerst een rit door de velden en langs weilanden vol met lammetjes, daarna een plaatsje in de gratis fietsenkelder (met bewaking!). We hebben een prachtige fietsroute, in ieder geval autoluw en op een heel groot deel autovrij en alles bij elkaar is de rit heen en terug nog geen 15 kilometer, dus dat valt alleszins mee.

Het was dus, zoals gezegd, prachtig weer, dus voor we de winkels ingingen eerst koffie op het terras. Meer mensen hadden dit idee dus de terrassen zaten redelijk vol. Heerlijk een koffie verkeerd op een zonnig terras. Nu vind ik het nog lekker om op een terrasje te zitten, want dit kan ik nog wel hebben, dus ik profiteer er van.

Daarna heb ik mezelf getrakteerd op een breinaalden set van Knit Pro, de serie symfonie, heerlijk lichte naalden dus.

knitpro1

Omdat het al zo lang geleden was dat ik de markt gezien had en het – zoals gezegd – prachtig weer was, hebben we nog een rondje markt gedaan, waarna het tijd was voor een kleine lunch. Dus weer een zonovergoten terras opgezocht en heerlijk genoten van een lekker stokbroodje gezond. Een van de meest aantrekkelijke dingen van een terrasje pikken is het ongegeneerd bekijken van alles wat langsloopt. Heerlijk is dat, zeker bij zo’n mooi weer als vandaag. Hele kuddes jonge meisjes met grote tassen, jacks met bontkragen en niet te vergeten van plompe Uggs aan hun voeten, waarmee ze langs sloffen. Zeg maar het nieuwe uniform. Wat voor ons de spijkerbroek was (je zei toen nog geen jeans) zijn de Uggs voor hen. Ook de middelbare mannen met hun combovers al dan niet bedekt met een  “overalgeweestpetje” waren weer te bewonderen. Hoe lang zou het duren voordat mannen doorhebben dat vrouwen dit echt niet aantrekkelijk vinden? Kortom, ik heb genoten.

Omdat ik toch bij de ANWB in de buurt was, heb ik maar meteen een grandioos Human Nature jack aangeschaft. Ik zocht al een tijdje naar een lekker fietsjack en volgens Jongste DD zou dit “je van het” zijn. Het was toevallig nog aanbiedingen dag, 20% korting op alle jacks en ik kreeg nog een cadeaubon van 25 euro ook. Ik heb een heel leuke bodywarmer (zonder bontkraag hoor) zien hangen, dus ik denk dat ik heel snel nog eens die kant uit moet.

Thuisgekomen heb ik meteen de breinaalden uitgetest en ze breien echt fantastisch. Ik had al meer gehoord dat bamboe naalden lekker zouden breien en ondanks mijn scepsis blijkt dat toch te kloppen. Dus je begrijpt. ik ga de hele avond breien!

1 opmerking:

  1. Hoi Mac,

    te laat kreeg ik de foto in je header te zien, vandaar mijn vorige reactie...;-)
    Geniet van je Knit-Pro's...die zullen ook wel zo zacht tikken dat je DGD's er niet van wakker worden.

    groetjes,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.