zaterdag 22 mei 2010

Van een vreemd voorwerp en het vervolg van de trip

Woensdag hadden we weer onze “Beekes” bee. Ik verheug me er altijd op, want het zijn heel gezellige dagen waarop we elkaar meestal veel te vertellen hebben. Deze keer week daar niet van af. Caroline had iets bij zich wat gemaakt was van een heel gezellige stof. Wat was dat nu toch?

P1060226

Het leek een heel chique baret, daar kon het best wel voor dienen. Om de beurt zetten we het ding zo voordelig mogelijk op. Mij stond hij voor geen meter, misschien heb ik geen hoedenhoofd, dus geen foto van mij met dat ding op mijn hoofd, hier in dit blog. Vanwege de privacy lijkt het me beter om geen foto’s hier te plaatsen van de Beekes, dus helaas, ik kan de lol niet delen deze keer. Maar goed, het is dus geen hoofddeksel, dat moge duidelijk zijn. Het is een taartenhouder (ik heb geen idee wat de officiële benaming is), dat wil zeggen, mocht je een taart hebben gebakken dan kan het ding mee in deze verpakking. Het is een leuk ding en natuurlijk kregen we allemaal het patroon hiervan, dus ook dit ding staat op mijn “to do” lijstje.

Iedereen had inmiddels minstens twee blokken af van de Journey of a Quilter en weer verbaasden we ons over het complete verschil van hetzelfde blok, gemaakt van een aantal dezelfde stoffen.

Ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat. Het wordt echt leuk. We hebben er allemaal zo’n plezier in, dat er hard wordt gewerkt aan de blokken. Het is ook fijn om te maken, want de stitcheries kunnen worden gemaakt zonder meteen een hele boel dingen om je heen te hebben. Eigenlijk kost het uitzoeken van de stofjes en het snijden van de verschillende vormen de meeste tijd. Ik denk dat we bij de volgende Bee al weer een heel stuk verder zijn. Ik ben benieuwd.

Het is prachtig weer, ik geniet met volle teugen. De tuin is op orde, dus ik heb ruim tijd om te gaan fietsen. DGS van 5 logeert een paar daagjes hier, dus we fietsen met hem lekker rond. In de buurt fietst hij op zijn eigen fiets, als we echt een toertje gaan maken gaat hij achterop bij DH. Iedere keer als ik hier rond het dorp fiets voel ik me zo bevoorrecht dat ik hier mag wonen. Een prachtige omgeving, binnen 5 minuten zit ik tussen de velden en landerijen.

De komende dagen zou de zon nog volop moeten schijnen, dus morgen nemen we weer de fiets en trekken erop uit. Alleen nog een leuke bestemming zoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.