maandag 10 mei 2010

Van kou en regen en ‘n nieuwe obsessie….

Het is koud, erg koud, graden te koud voor de tijd van het jaar. Het zou rond de 17 graden moeten zijn, maar het kwik blijft steeds maar hangen rond de 13 graden. Daarbij laat de zon zich ook maar weinig zien dus het is donker, ongezellig weer. Toen het vorige week ging regenen dacht ik eerst “ok, het is nodig, de grond is veel te droog, dus prima wat regen”. Je zag dat het effect had, want het gras kleurde wat bij, het werd ineens groener en niet eens aan de andere kant van de straat, maar in mijn eigen achtertuin. Maar nu wil ik wel een straaltje zon, een beetje leuk weer. Het hoeft niet warm te zijn, als het maar zonnig is, zodat je uit de wind en in de zon nog een beetje de idee hebt dat het best lekker weer is.

Ik moet eigenlijk de primula's wat uit het zicht zetten want die hebben echt hun beste tijd gehad en de uitgebloeide bollen verzamelen die in de bakken staan. Ik zet ze dan in emmers uit het zicht, totdat het weer tijd is om ze in de manden en bakken te doen die ik op mijn tuintafel heb staan in de maanden dat we er toch niet aan zitten. Doordat deze tafel meteen achter de schuifpui staat kun je genieten van het voorjaar terwijl je lekker warm binnen bent.

Dit weer is wel prima geschikt om lekker bezig te zijn met patchen, stitchen, quilten en alles daar omheen. Ik liep wat achter met de Tail Feathers BOM, want er was van alles tussen gekomen, maar ik heb inmiddels blok 8 af en ben bezig aan blok 9.

Tail Feathers blok 8-2

De quilt bestaat uit negen blokken, die aan elkaar gezet worden, 3x3. Daarna moet er nog een rand omheen van logcabins en in de hoeken komt er een geappliqueerd vogeltje dat ook in elk blok van de quilt staat. Daarna kan ik beginnen met quilten. Ik denk dat ik het op de machine doorquilt, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

Twee weken terug verveelde ik me een beetje en kwam al surfend op de site van Fionamarie. Dit is een online shop en zij verkoopt o.a. patronen van the Gingham Girls. Ik was meteen verkocht, zo’n prachtige appliqué’s! De ene nog leuker dan de andere. Ik heb meteen een patroon besteld van een tas, ik maak niet snel een tas omdat ik de meeste niet echt leuk vind, maar deze was om te smullen. Nu alleen nog tijd vinden om de tas te maken… Alhoewel, ik denk dat die er wel tussendoor glipt.

gingham girls

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.