donderdag 14 oktober 2010

Van de twaalf dagen voor Kerstmis en een levensboom…

Ook al duurt het nog even voor het weer Kerst is, toch worden met enige regelmaat allerlei patronen voor dat gezellige feest op internet aangeboden.

Allerlei stitcheries, quiltjes en gebruiksvoorwerpen, het een nog leuker dan het ander komen via via in mijn mailbox terecht. Ook al ben ik dan voorzichtig begonnen aan Snow Days toch kriebelt het regelmatig om aan iets anders te beginnen, want ze zijn zo leuk! Snow Days is een project dat ik hoop volgend jaar tegen de winter af te hebben, dus iets kleiners, wat sneller gaat is van harte welkom.

Esther Aliu, een van mijn favoriete ontwerpsters, heeft voor Kerst een wallhanging ontworpen genaamd The twelve days of Christmas, naar het gelijknamige liedje waarin gezongen wordt dat de geliefde van alles bracht vanaf de eerste tot en met de twaalfde dag van Kerstmis. En wat bracht hij dan? Beginnend met de eerste dag (13 december dus):

A partridge in a pear tree
Two turtle doves
Three French hens
Four calling birds
Five golden rings
Six geese a-laying
Seven swans a-swimming
Eight maids a-milking
Ten Lords a-leaping
Eleven pipers piping
Twelve drummers drumming

Da’s echte liefde want die man heeft zich ‘n slag in de rondte gesjouwd met al die cadeaus. Je moet trouwens wel een groot huis hebben om alles op te slaan, en eerlijk gezegd lijkt het me ook erg lawaaierig met al die muzikanten en dieren om je heen.

image

Zoals gezegd heeft Esther een BOW ontworpen voor Kerst. Deze keer dus niet maandelijks maar elke week een nieuw deel, 6 weken lang. We zijn nu bij week 3 en ik vind het er al leuk uitzien.

Helemaal weten we het nog niet, maar het moet een boom worden met ballen erin. Op elke bal staat een van de dingen afgebeeld die de true love meebracht. Als je een beetje doorwerkt is het goed te doen en bij te houden (wat erg belangrijk is vind ik).

P1070375 
Dit is paper pieced.
Opdracht 1 was twaalf van deze vormen.

P1070372 
Dit zijn de kerstballen.
Opdracht 2 was het maken van 12 voor- en achterkanten
Applicatie van:
’n patrijs in een perenboom
’n tortelduif
’n Franse hen
en een blackbird (calling bird)

   PA160026
Opdracht 3:
Applicatie van:
’n gouden ring
’n gans met haar ei
’n zwaan
en een melkmeisje

Tot zover het project waar ik tussendoor aan werk. Iedere dinsdag komt er een nieuwe aflevering, dus volgende week komen de laatste 4 applicaties van de kerstballen aan bod.

Ik heb me ook ingeschreven bij Mip Rondelle. Zij maakt prachtige dingen. Een hele tijd terug heb ik meegedaan aan een BOM van allerlei huisjes en vorig jaar had ze een BOM waarin prachtige bloemen geborduurd werden op zijde. Ik heb alles daarvoor in huis, maar helaas heeft de tijd me ontbroken om daaraan te beginnen. Maar ik ga het zeker nog doen! Volgende week gaat er een nieuwe BOM van start, weer geen echte BOM, want het zijn drie delen die binnen 9 weken komen. Het heet Arbe de Vie en het bestaat helemaal uit borduurwerk. Ik verheug me er erg op.

Al dat handwerk komt als een geschenk uit de hemel, want meer zit er momenteel niet in. Ik ben vorige week zaterdag naar een ontzettend leuke quiltdag in Helmond geweest, georganiseerd door Sabineke, samen met mijn Bee vriendinnen. Eigenlijk is dat vragen om problemen, maar ja, leuke dingen laat je niet snel schieten. Vorig jaar moest ik al verstek laten gaan, dus nu wilde ik persé. Het was een hartstikke leuke dag op voor mij minder goede stoelen, dus zondag vertikte mijn lijf het om te lopen, zitten en staan. Ik heb braaf plat gelegen, twee hele dagen! Gelukkig is de pijn nu wat minder en kan ik weer een beetje rondlopen en af en toe wat zitten. Ik ben nog erg voorzichtig en rust nog minimaal halve dagen, maar er zit vooruitgang in. En dat is maar goed ook, want fatsoenlijk eten schiet er echt bij in als ik in bed verblijf. Het experiment waar ik zo hoopvol aan begon is helaas jammerlijk mislukt……..

ShabbyBlogsDividerO

1 opmerking:

  1. Ik vond het fantastisch dat je er was. Misschien kan ik een volgende keer meekijken of er een betere stoel is. Je kerstproject ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.