woensdag 19 januari 2011

Van het strand en blokken….

Zoals ik al eerder schreef ben ik bij een groep van 13 quiltsters die iedere maand een blok voor een van de andere 12 maken. Vooraf stuurt ieder van ons een blok in dat we uitgekozen hebben, samen met eventuele details en aan de hand van een schema wordt er maandelijks een blok gemaakt, gestuurd en ontvangen.

Vorig jaar had ik gekozen voor het blok Katie’s Choice. Daar had ik er een aantal van, maar te weinig voor een lapquilt. Na een jaar heb ik 26 van deze blokken, meer dan voldoende dus. Ik ben nu op zoek naar een geschikte stof voor de sashings maar dat is nog best moeilijk. Ik denk aan blauw/grijs, maar het simpelst is om alle blokken bij elkaar te pakken en in de quiltwinkel iets bijpassend te vinden.

Dit jaar heb ik gekozen voor een veel kleinere quilt, zonder border wordt hij 60 x 60 cm. De blokken worden gemaakt volgens de paperpiece methode en is een ontwerp van Heleen Pinkster.



De quilt heet: Aan het strand

Vandaag kreeg ik het eerste blok binnen dat voor mij gemaakt is. Toen ik de beschrijving van de blokken verstuurde heb ik niet gekeken naar het schema waarin ik de blokken zou ontvangen, vandaar dat het eerste blok dat ik kreeg niet het eerste blok van de quilt is, maar het vijfde. Het is prachtig gemaakt en ik ben er erg blij mee.



Dit blok heet: Zonsondergang aan het strand.

Ik ben erg blij met dit blok, als de rest net zo prachtig van kleur is als dit, wordt het een pracht van een quilt.

Het midden blok maak ik zelf, het is een Mariner’s Compass, het is wel duidelijk waar de naam vandaan komt.

De quilt is voor mijn kleinzoon, hij wordt zes dit jaar. Volgens mij hangt hij prachtig op zijn kamer….

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk, zo'n groep. En wat heb je een prachtig blok gekregen!
    groetjes
    Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt dit blok en wat een leuk geheel gaat dit worden.
    Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Mac,
    Dat eerste blok ziet er inderdaad heel mooi uit. Voorlopig ben ik nog niet aan je blok toe maar je quilt wordt vast heel leuk. Mooie website heb je ook! Groetjes Inge Bakker

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.