zondag 22 mei 2011

Van ineengestrengelde liefde, een gemis en een afsluiting ……

Een tijdje terug schreef ik over de BOM van Esther Aliu Hearts Desire en liet ook meteen zien wat ik al gemaakt had daarvan. Helaas is het daarna stukken minder snel gegaan met de volgende blokken. Blok 3 was weer net zo’n bewerkelijk blok als het tweede blok, maar dit moest drie keer gemaakt worden. Alles wat ons verteld werd was dat het in verschillende richtingen in de quilt verwerkt zou worden. Het blok lijkt veel op Blok 2, alleen het vogeltje ontbreekt, er zitten wat meer knoppen op.

Tot ik met Blok 3 begon had ik alleen de beschikking over mijn “normale” strijkijzer. Een van mijn quilt vriendinnen was zo aardig om haar Clover strijkijzertje aan mij uit te lenen. Ik was er meteen weg van! Het werkt zoveel gemakkelijker dan zo’n enorme strijkbout in je handen te hebben dat ik op de Open Europese Quiltkampioenschappen in Veldhoven meteen zo’n strijkijzertje heb gekocht. Iedereen die veel appliqueert en werkt met freezer paper en stijfsel of lijm kan ik het aanbevelen!

Inmiddels is Blok 4 ook al uitgekomen, deze keer moeten er vier exemplaren van dit blok gemaakt worden. En ik ben pas op de helft van blok 3! Het eerste exemplaar is af en het tweede bijna.

Blok 3-1 Love Entwined
Ineengestrengelde liefde

De laatste weken ben ik wel te vinden geweest achter mijn naaimachine, maar ik was met andere dingen bezig. Ruim 35 jaar maak ik kleding voor mezelf en voor mijn Jongste DD. Ze heeft haar vaders lange armen en benen geërfd, dus in winkels zijn blouses, colberts, truien en jassen alleen maar voorradig met voor haar te korte mouwen. Eens in de zoveel tijd bereikt me een noodkreet en ach, zo’n kind gun je toch een fanta, niet dan?

Met plezier heb ik aan deze blouses gewerkt, de projecten waar ik aan bezig ben stop ik dan ver weg, want steeds als ik kleding maak mis ik het patchen, appliqueren en quilten en als ik quilt en ik zie een leuk patroon voor welk kledingstuk dan ook (of een mooie stof) kan ik niet wachten om daar aan te beginnen. Vroeger liet ik gewoon alles liggen en wisselde ik regelmatig, maar dan wordt het op mijn werkkamer na verloop van tijd zo’n puinhoop dat ik nu alles wat afleid wegstop.

En dan hebben we natuurlijk nog het mooie weer dat lokt! Als het even kan pak ik mijn fiets en ga eens kijken of ik nog iets kan vinden dat leuk is om te fotograferen. En zaterdag was er zo’n gelegenheid. In ons dorp was een deel van de afsluiting van de Week van de Amateur Kunst. Er was van alles te doen op het plein bij ons winkelcentrum. Er was een kunstmarkt maar ook optredens van koren, een mevrouw die voorlas uit eigen werk, gratis ijsjes (!) en een voortreffelijke cabaretier die het geheel afsloot met een conference vol herkenning en humor.

P1080829
Lekker in het zonnetje met een gratis ijsje

P1080834
De lokale tv was ook aanwezig

P1080824
Zeemanskoor De Leyezangers

DH en ik vonden hem zo goed dat we meteen kaartjes hebben gekocht voor zijn voorstelling van a.s. vrijdag. Ik verheug me er nu al op……

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.