maandag 9 mei 2011

Van kampioenen, quilts, en winkeltjes…

Afgelopen zondag ben ik naar de Open Europese Quiltkampioenschappen in Veldhoven geweest. Het was de laatste dag én Moederdag dus mijn quiltvriendin en ik gokten dat het niet zo druk zou zijn. Het was prachtig weer en ook dat werkte er volgens mij aan mee dat er geen enorme rijen quiltsters stonden toen wij aankwamen bij Koningshof.

Er was een tentoonstelling van Baltimores, omdat we daar nu hevig in geïnteresseerd zijn gingen we daar eerst heen. Er hingen fantastische Baltimores, zowel klassiek als vertaald naar nu. Mijn hart gaat toch het meest uit naar de klassieke Baltimore, maar ook de anderen kon ik erg waarderen.

Van de quilts van Pat Archibald was ik erg onder de indruk. Het is verbazingwekkend om te zien met wat weinig middelen ze het voor elkaar krijgt om je een levensechte figuur te laten zien! Hieronder geef ik een impressie weer van foto’s gemaakt door mij en mijn Bee-vriendin.

Natuurlijk is “Veldhoven” veel meer dan alleen maar quilts. Er staan rijen winkeltjes, met lampen, naaimachines, garens, scharen, patronen, maar natuurlijk ook lapjes.

Deze keer had ik een klein boodschappenlijstje bij me waar ik meteen al vanaf week. Vorig jaar begon ik ook bij de stand van Aurifill, nu brachten we daar ook een bezoek nadat we de Baltimores gezien hadden. Ze hadden prachtige boxen om mijn Venne katoen in op te bergen. Ik kocht er jammer genoeg maar twee. Daar zou het mee moeten kunnen, maar ik vind het zo prachtig staan als die klossen op kleur bij elkaar. Dus nu zoek ik naar nog zo’n box, wat wel moeilijker is dan ik dacht.

Ik heb ook prachtige verf gekocht waar ik al lang iets mee wil doen. Al pratend met deze meneer kwam ik op nog meer technieken die ik wilde proberen, zeker omdat ik de dingen daarvoor al in huis heb. Ik vond een schat van een houten kistje, er zaten heel veel kleine klosjes in vol met zijden garen. Bij Atelier SIgrid Pöschl kocht ik handgeverfd zijden, wollen en katoenen garen, prachtig van kleur, ‘n beetje kerrie.
The House of Embroidery had weer dat mooie garen waar ik vorig jaar wat van uit Afrika liet komen. Nu koos ik voor de heldere kleuren van koraalrood, via zachtgeel en hardgroen naar helblauw. Ik kan niet wachten om ze te proberen.

Als je goed kijkt zie je ook een mooi schaartje. Links op een foto ligt mijn strijkijzertje en ik heb ook wat grijze lapjes meegenomen voor een nog geheim project van me. Wat niet op de foto staat is een engel die ik bij het laatste standje dat we bezochten kocht. Ik heb iets met engelen en kan er moeilijk aan voorbij lopen.

Ondanks het regelmatig bijkomen met koffie, ‘n lunch en thee was ik toch behoorlijk moe. Ik ben blij dat ik op zulke dagen mijn rollator bij me heb.

Vandaag maar wat later opgestaan en heel langzaam begonnen…….

easter

3 opmerkingen:

  1. Mac, wat zul je daar gesmuld hebben van die prachtige Baltimores! Hoe gaat het trouwens met die van jou?
    groetjes
    Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mac, dank je wel, ik heb genoten van je foto's, zo heb ik ook een beetje kunnen genieten van de Veldhoven, je hebt ook mooie inkopen gedaan, ik wil ook nog eens zo'n strijkijzertje bemachtigen, groetjes Alma.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Mac,
    Je hebt een hoop moois gekocht... Ik vond de quilts van Pat Archibald ook helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.