woensdag 7 september 2011

Van een eerste blok dat af is, een derde dat zich ontwikkelt en natuurlijk WOW……

Het eerste blok van My Town is af, tenminste voor zover het kon. We wilden deze quilt op de quilt as you go manier gaan maken, dus heb ik alles met de machine geappliqueerd, meteen met hobs en achterkant. Van een quiltster kreeg ik ooit de tip om dekbedovertrekken hiervoor te gebruiken. Ik heb meteen een aantal dekbedden bij IKEA aangeschaft, in de grootste maat en heb voor deze quilt maar eerst een kussensloop doorgesneden.

The first block of My Town is finished, that is as far as it can be finished. We decided to use the Q.A.Y.G. methode, so I machine appliqued all the parts. One of my quilting friends told me she was using quiltcovers for backings. So I bought myself a few at IKEA – king size of course – and started cutting the pillowcase.

P1090060

P1090061

Eigenlijk wilden we niet aan een ander project beginnen, maar dit was zo leuk dat we er geen weerstand aan konden bieden. Om te voorkomen dat andere projecten bleven liggen maakten we de afspraak om de blokken alleen tijdens onze Bee te maken. Het machine werk mocht thuis gemaakt worden. Ik heb verder nog niets door gequilt, ik wacht daar liever mee tot ik alle blokken afheb.

Actually we didn’t wan to start another project, but as this was such a fun BOM we couldn’t resist it. To avoid other projects being neglected we agreed only to work on this BOM during our Bee. The machine applique was allowed to do at home. I didn’t quilt the remaining parts of the block yet, I will wait untill all the blocks are finished.

Naast My Town heb ik natuurlijk ook gewerkt aan mijn Hartsverlangen. Het is erg veel werk, maar langzaam maar zeker begint ook het derde van blok vier gestalte te krijgen.

Of course I’m still working on Hearts Desire. It’s a lot of work but bit by bit the third one of block four begins to take shape.

P1090053

Vandaag begon de herfst echt, regen kwam met bakken uit de lucht en de wind gierde om het huis. Lekker quiltweer ……..

Today Fall started for real, it was pelting down mostly all day and the wind is still howling. I really don’t mind, I stay in just patching and quilting…….

easter

Blogger Labels: Town,achterkant,IKEA,Hartsverlangen,Hearts Desire,herfst,Fall,block,parts,project

5 opmerkingen:

  1. Dag Mac,
    fijn dat je wat lekker kunt prutsen (...bedoeld in de goede zin van het woord hoor, niet dat je produkten "prutswerk" zijn...). Ik zat net ook achter mijn werktafeltje en zie dat jij ook lekker allerlei spulletjes om je heen verzameld als je bezig bent. Leuk zo, je eigen plekje.
    Ga lekker door. Tot gauw,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What a treat! Isn't that block so cute?? I love all the little details. I know what you mean about BOMs...but you can't rush these things, they all need their own time.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi Mac, complimenten hoor! Reuze leuk, mooie kleuren ook. Ik ben gek op applique, mag ik vragen waar deze BOM vandaan komt? Ik heb toch e.e.a. gemist op de lijst... ;)
    Vast bedankt voor de attentie en groetjes, Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anneke, de bovenste BOM staat in Homespun, vanaf maart dit jaar tot en met december dit jaar. De onderste is Hearts Desire van Esther Aliu. Ik hoop dat je deze reactie leest, want ik kan je niet mailen :(
    Groetjes,
    Mac

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I like your Ikea backing. Last time I went to Ikea I was lucky that they had their Fabler fabrics on Sale. Just finished my second quilt with it as back.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.