vrijdag 27 januari 2012

Van een Girls Week Out deel 2

Natuurlijk waren we niet alleen om te quilten naar Drenthe getogen. Niet met het Quilt Walhalla in de buurt, daar wilden we heen. Dus gingen we op woensdag naar Nieuw Buinen, naar De Naaidoos.

2012-01-25 14.00.03

We werden erg vriendelijk verwelkomd in iets wat me in de eerste instantie als een kledingzaak voor kwam, wat het uiteindelijk ook bleek te zijn. Tenminste, dat deel van De Naaidoos. We gaven onze jassen af, liepen langs de veelal handgemaakte kleding de hoek om en daar begon het. Een enorme voorraad stof, prachtig geëtaleerd, met smaakvolle combinaties ernaast zodat ik niet meer wist waar ik eerst moest kijken. En daar bovenop hingen de meest mooie quilts aan de wanden. Gemaakt door Gé de Jong – Blaauw, een dame van boven de zeventig, naar later bleek.

In de tuinkamer hebben we een heerlijke kop koffie gedronken, het gastenboek getekend en zitten rommelen in allerlei bakjes met knopen. En ik vond zowaar de gedroomde stof voor het middenblok van Jobs quilt. Hij past uitstekend bij de strand blokken en toen ik ook nog een goed bijpassende stof voor sashings en binding vond kon mijn dag niet meer stuk!

P1090559

en nog een paar FQs die ik niet kon laten liggen Glimlach

P1090560

Toen we huiswaarts gingen besloten we op het laatste moment toch nog even een bezoekje te brengen aan De Stofmeid in Borger. Een schattig klein winkeltje waar ik het boek Accidental Lanscapes kocht:

Accidental_Landscapes_Titles

Een lekker boek om mee te nemen op vakantie, heel leuk om er iets mee te doen.

Een van mijn quiltvriendinnen had ons eerder laten weten dat ze nog nooit een Hunebed had gezien en laat nu tegenover De Stofmeid een bewegwijzering staan naar het “Grootste Hunebed van Nederland”.

2012-01-25 16.59.17

Nah, dat viel wel een beetje tegen. Waar we ook keken, we zagen alleen een enorme hoop stenen – volgens ons een Doe Het Zelf Hunebed en een raar hutje, een zgn. graanspieker.

Donderdag gaan we de machines op tafel zetten om een begin te maken met het appliqueren van onze Diva’s.

Tjuuuuus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.