zaterdag 18 februari 2012

Van de quilt voor Jop en de Diva….

Heel hard heb ik gewerkt aan de quilt voor Jop. Hij is begin maart jarig en ik wilde hem afhebben, want je weet maar nooit, niet dan?

Ik heb er met erg veel plezier aan gewerkt. Normaal ben ik nog al eens geneigd om in de ditch te quilten, maar omdat een quiltvriendin me vertelde dat zij dat zonde van het werk vond ben ik maar een beetje gaan shadowquilten, zoals zij dat dan deed.

Eerlijk gezegd is het resultaat erg leuk geworden, ik ben blij dat ik het zo gedaan heb.

P2140051

P2140052

Het middenstuk heb ik doorgequilt door allerlei lijnen in de afbeelding te volgen, in het water, in het zand, maar ook de touwen heb ik doorgequilt, waardoor er extra accenten op kwamen te liggen. De schelpjes heb ik erop geplakt, samen met een aantal kraaltjes. Dit gaf meteen een extra effect.

Voor het etiket heb ik een foto gebruikt die vorig jaar hier op het terras genomen is. Ik zeg altijd dat hij de allerliefste kleinzoon van de wereld is, dus heb ik dit ook op het etiket gezet.

P2140049

Naast het werk aan de quilt voor Jop heb ik ook geprobeerd om zoveel mogelijk aan mijn Diva te werken. Ik zoek nog steeds naar oorbellen die er goed bij passen, maar het is echt moeilijk want ik vind niet snel iets goed. In het origineel worden knopen gebruikt maar de knopen die ik in huis heb – en geloof me dat zijn er best veel – vind ik niet zo goed  passen. Maar dat komt vanzelf, ik zie wel. Voor de rest is het af, het etiket zit er op, evenals een tunnel.

P1090628

Ik heb deze quilt niet doorgequilt, ik wilde hier wat anders doen. Om toch alles vast te zetten heb ik een aantal oude paarlemoeren knoopjes gebruikt. Op de grote foto is dit beter te zien.

label Diva Mac

Dit is het etiket dat ik heb gemaakt voor deze quilt. De afbeelding is van Bronwyn Hayes. Ik ben een groot bewonderaar van zowel haar afbeeldingen als haar ontwerpen. Omdat we hem met vieren gemaakt hebben vond ik dit een heel toepasselijke afbeelding.

Terwijl ik dit schrijf dendert de carnavalsmuziek hier door het dorp, het feest der zotten is gisteren los gebarsten. Vanmiddag hebben we, samen met de tweeling, de optocht bekeken. Voor de tweeling was het de eerste keer dat ze ook maar iets van carnaval zagen. Zij wonen immers “boven de rivieren”. Na een paar minuten kwamen ze helemaal los en gingen mee in de muziek en de vrolijkheid van de mensen om hen heen.

P2180062

Voordat alles afgelopen was vroegen ze wanneer het weer carnaval was, want dan kwamen ze weer! Jammer dat ze geen vakantie hebben, dan konden we hen nog wat meer kennis laten maken met alle leuke dingen die rondom carnaval gebeuren………..

Tjuuuuuus

2 opmerkingen:

  1. Hoi Mac,
    wat heb je weer hard gewerkt. De quilt voor Jop is TOP!! en de Diva "divine"....allebei al voorzien van een label: geweldig!!
    Wat wordt je volgende project?
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga eerst mijn hartsverlangen en mijn sneeuwdagen maar eens afmaken,dan zie ik wel verder :)

      Verwijderen

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.