vrijdag 3 februari 2012

Van kou buiten en binnen en stilte…..

En toen werd het koud, het kwik zakte steeds verder en het begon te sneeuwen. Die sneeuw heb ik alleen van boven uit mijn slaapkamerraam gezien, want ik kreeg scheermesjes in mijn keel. De volgende ochtend trad de grote stilte in, want er kwam geen geluid meer uit. Op zich is dat ramp, je doet gewoon (nou gewoon!) alles in stilte. Terwijl ik normaal luidkeels meezingend met de radio de ramen lap, kon ik zelfs niet mee neuriën tijdens het zwaaien met een stofdoek. Gelukkig kon ik nog zwaaien, want de volgende dag kwam ook de koorts. Een extra quilt op mijn bed en ik dook onder het dekbed en sufte de dagen in stilte door.

Vanuit mijn raam zag ik dit:

2012-02-04 11.01.43

2012-02-04 11.02.35 

Niet alleen binnen was het stil, buiten werden de normale geluiden bijna helemaal gedempt door de sneeuw. Alleen de vogels kwetterden tijdens het ruziemaken over de pikorde bij het eten bij de vogel Mac.

Het werd kouder en kouder en de woonkamer was ineens niet meer warm te krijgen. Ik zette de verwarming ‘s nachts op 18 graden, maar het mocht niet baten, met heel veel moeite werd het tegen 16.00 uur 19 graden. In de rest van het huis waren de kamers lekker verwarmd, dus aan de ketel ligt het niet. Onze fantastische loodgieter kwam meteen toen we belden en constateerde dat de verwarming in de convector put de geest gegeven had. Die moet dus vernieuwd worden, maar niet zolang het zo koud is, want dan moet de hele verwarming los en uit dus. Dus laat die Elfstedentocht rijden, heel snel en als het moet dan maar op zondag, dan kan de dooi komen en krijgen wij de warmte weer terug………

Tjuuuuuuuus!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.