vrijdag 27 juli 2012

Van een mooie tuin en een Italiaanse keuken…..

In Februari schreef ik over de BOM Bella Garden van McKenna Ryan die ik wilde gaan maken. Ik vond het wel eng, want het zag er allemaal niet echt makkelijk uit. Maar eens zul je er toch aan moeten beginnen dus heb ik mijn stoute schoenen diep uit het stoute schoenen kastje gehaald, waar ze stonden weggestopt, en heb ze toen maar meteen aangedaan. En dit is het resultaat:

P1090781

Dit is het middenblok samen met de vijver en daarboven de wisteria, ook bekend als blauwe regen.De hommels vliegen rond op zoek naar meeldraden en zelfs een libelle zoekt een landingsplaats op een van de plompenbladen. Dit zijn de eerste drie blokken bij elkaar.

Het vierde en vijfde blok waren ieder vijf vogeltjes. Als je dacht dat het voorgaande een ingewikkeld werk was, dan dacht je wel anders na het maken van de vogeltjes. Boven en onder het blok hierboven komen ieder vijf vogeltjes:

P1090790

De vogeltjes worden onder en boven aan de afbeelding gezet nadat er nog sashings langs het centerblok zijn geplaatst en de vogeltjes worden ook met sashings aan elkaar verbonden.

Nu komt nog de laatste aflevering van deze quilt. De stoffen voor de sashings worden geleverd, nog wat stoffen voor een rand van rechthoekjes en onder in de rechterhoek komt nog een calla in bloei.

Omdat ik steeds moest wachten tussen de komst van iedere maandelijkse levering en ik maar steeds geen naald vast kon houden begon ik me nogal te vervelen. Totdat ik me realiseerde dat ik nog een complete quilt had liggen van McKenna Ryan; de Cuccina Italiana. Deze kit heb ik 3 jaar geleden van mijn DH gekregen voor mijn verjaardag, maar mijn stoute schoenen waren in die tijd helaas onvindbaar.

Omdat ik toch wel wat kon tekenen – overtrekken dus – en gedurende niet al te lange tijd - kon knippen begon ik daar ook maar aan. Dit was zo mogelijk nog vele malen ingewikkelder dan het vorige. Maar wel met een prachtig resultaat. Deze quilt bestaat uit vijf delen, die samen worden opgehangen, maar los van elkaar. Het voordeel is dat er niet aan erg grote stukken gewerkt hoeft te worden.

P1090794

Dit is het eerste blok, brood, wijn, tomaten, paprika, ui en knoflook.

P1090802

De pommodori spreken voor zich, een prachtige rij tomaten.

P1090800

Dan de olijfolie, samen met wat bolletjes knoflook.

P1090801

Natuurlijk mag de pasta niet vergeten worden.

Als laatste hebben we nog een Italiaanse schone, de bella ragazza, om het tableau te completeren;

P1090795

Let wel, dit zijn alleen de tops, alles moet nog worden vastgezet en doorgequilt. Dit wilde ik doen met verloopgaren, ik denk dat dit mooier gaat uitkomen. Ik moet hier nog achteraan, want hier in de omgeving is het niet verkrijgbaar.

Echt stil gezeten heb ik niet, wel?

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.