woensdag 23 januari 2013

Seniorenmoment?

De auto van DH moest naar de garage, dat is helemaal (echt wel!) in de stad naast ons dorp. Ik rijd dan braaf achter hem aan zodat hij met mij terug kan. De garage werkt dan de volgende dag aan de auto en als die dan klaar is, doen we alles nog een keer in omgekeerde volgorde. Dit gebeurt twee keer per jaar, een keer voor mijn voiture (J) en een keer voor de auto van DH. Ik kom dus zelden in dat deel van de stad, dit als verontschuldiging voor het volgende.

850083-funny-cartoon-auto-gea-soleerd-op-witte-achtergrond--vector

Ik rijd dusbraaf achter DH, het is overal een beetje glad, want op de binnenwegen wordt niet echt gestrooid, maar dan, het laatste stuk mogen we over “de grote weg” en die is wel schoon. DH rijdt stukken harder dan ik, hij ligt duidelijk voor als ik ook de grote weg op rijd. Ik geef wat extra gas want dat kan nu en begin maar vast te knipperen naar rechts, want de afslag naar de garage is vrij snel op die weg. Er staat een bord, met twee pijlen rechtdoor en eentje naar rechts met daaronder de nummers die altijd bij een industrieterreinen staan, maar die mij niets zeggen. Ik heb geen idee wat 2000 of 3000 is, dat hoeft ook niet, ik weet de weg immers, toch?

Voor mijn gevoel duurt het wel lang voor die afslag komt, maar kijk eens aan, daar is de uitvoegstrook! Die is eigenlijk ook wel langer dan dat ik me herinner, maar ja, ik kom er maar twee keer per jaar, dus ik zal me wel vergissen. En terwijl ik dat denk, hoppa zit ik op een deel waar ik echt niet op mag, want er staat met grote letters BUS op dat stuk.

busbaan1

Ik heb een kleine Kia Picanto, dus dat is bij lange na geen bus. Ik kan er niet meer af! Ik moet doorrijden. Bijna raak ik in paniek want ik kom uit op een enorm druk kruispunt (waar DH inmiddels voor het rode licht staat en hoofdschuddend kijkt naar mijn gedoe.) Het licht van de busbaan staat ook nog op rood en ik heb weleens gehoord dat bussen een apparaatje hebben om aan te kondigen dat ze er staan, maar ik heb dat niet! Links rijdt, rechts rijdt, het rijdt aan alle kanten en ik sta daar maar. Stel dat er zo dadelijk een agent langs komt, dan hang ik.

4739428-de-onzekere-jonge-vrouw-achter-het-stuur-een-autosimulator-geisoleerde

Wat moet ik nu doen? Ik kijk goed om me heen en als het verkeer niet langer langs raast, schiet ik als een haas, door rood, rechtsaf het industrieterrein op. Ik hoop zo dat ik niet ergens gezien ben, behalve dan door al die mannen die meewarig naar “zeker een vrouw” zaten te kijken. Bij de garage aangekomen stond DH me al lachend op te wachten. Ik baalde als een stekker, want hij maakt al rijdend constant fouten. Zoveel dat een collega zanger, die bij de politie werkt, nadat hij een tijdje achter hem gereden had, hem eens voorgerekend had wat hij had moeten betalen als alle verkeersovertredingen die hij gemaakt had, betaald zouden moeten worden! Hij weet dat ik veel keuriger rijd dan hij, maar hij stond te genieten. Volgens hem was mijn busbaanstunt zo stom dat ik minstens een half jaar lang geen enkele opmerking over zijn rijstijl hoefde te maken. En hij heeft wel een beetje gelijk, maar om dat nu meteen toe te geven, is ook weer zo wat.

Hoe kon ik nou weten dat daar behoorlijk lang werk aan de weg was geweest en dat men toen de afslag naar de garages afgesloten had om een busbaan aan te kunnen leggen…….?

1 opmerking:

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.