zondag 3 maart 2013

Tegeltjes en zo….

Een week geleden ben ik bij Marleen Wijn begonnen aan een cursus Tile Appliqué. Doordat er een aantal mensen hadden afgezegd waren we maar met twee cursisten. Dat was helemaal niet erg, bleek achteraf, want het is behoorlijk arbeidsintensief en erg pittig. Maar wel heeeeel erg leuk om te doen. Zeker als je, zoals ik, van appliqueren houdt. Ik vond het zo leuk dat ik meteen het boek daarover maar besteld heb.

20130224_162308

Toevallig Gelukkig had ik net een aantal batiks gekregen die hiervoor uitermate geschikt waren. Ik besloot om in een kleurstelling te werken en misschien wel meerdere tegels te maken.

Nadat ik klaar was met de eerste tegel

20130303_161543

kon ik het niet laten om met de volgende te beginnen. Deze keer koos ik de roze kant.

20130303_161518

Ik weet nog niet of ik er een complete quilt van ga maken, dat zien we later wel. Het quilten van de tegels wordt in de voegen gedaan, waardoor de tegelstructuur nog beter uitkomt.

In het boek staan ook een paar prachtige vogels. Het lijkt wel een glas in lood raam met papegaaien. Die komt dus echt in mijn W.I.M. lijst.

Inmiddels ben ik helemaal bij met het huiswerk van mijn Sweethearts. En dat is maar goed ook, want a.s. vrijdag is de maandelijkse bee, waar we het volgende deel van het patroon krijgen.

Nadat ik op de laatste bee een goede tip kreeg m.b.t. het maken van mijn zestien blokken, ging het een stuk sneller om die in elkaar te zetten, ik ben ook best tevreden met het resultaat.

20130303_170317

De opdracht voor februari was een stuk minder arbeidsintensief dan deze blokken en ging dus ook een stuk sneller.

20130303_170047

Omdat de “achtergrondkleur” hier niet in gebruikt moest worden, ben ik bewust (een beetje) afgeweken van het rood. De “groenige” kleur zit al wel verwerkt in het grote centrale blok, de bloemstengels zijn hiervan gemaakt.

Ik begin wel erg nieuwsgierig te worden naar het eindresultaat. De quilt moet ca. 150 x 150 worden. Er kon ook een tweepersoonsquilt van gemaakt worden, als je daarvoor koos werden de opdrachten per maand een stuk uitgebreider. Misschien dat ik er voor kies om er een lapquilt van te maken, maar dat zie ik tegen die tijd wel.

De spaarzame restjes van mijn tijd ben ik erg veel bezig met het verwerken van foto’s naar filmpresentaties. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben begonnen met de foto’s van de vakantie in mei 2007 (!). Na bijna twee maanden hiermee bezig te zijn geweest is dit deel bijna klaar. Het is maar goed dat we na 2008 niet meer weggeweest zijn, nu hoef ik nog maar drie vakanties te bewerken…

Tjuuuuus,

Mac.

1 opmerking:

  1. prachtig die tegels,wat een kunstwerk,en super mooie kleuren.

    groetjes radmila

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.