zondag 19 mei 2013

Weer een tip van Pinterest….

Ik heb hier al meerdere keren iets verteld over mijn “digitale plakboek” Pinterest. De meeste van mijn bezoekjes breng ik daar ‘s nachts, want het vreet tijd en voor je het weet is er een behoorlijke tijd voorbij waarin allerlei andere dingen gedaan hadden moeten worden. ‘s Nachts hoeft dat niet, het enige dat dan moet is slapen en dat kan dan net niet.
Maar goed. Op Pinterest vond ik een tip om te voorkomen dat mijn pasta overkookte. Ik weet niet hoe dat bij jullie gaat maar bij mij doe ik net even iets dat ook gedaan moet worden en hoppa, het water kookt over. En niet een beetje ook hoor, je kunt er de vellen keukenrol inleggen en die hoor je dan slurpen, zoveel staat er op de plaat. Een keramische plaat die dan weer schoongemaakt moet worden. Of het aan de tip lag, ik weet het niet maar toen ik pasta wilde gaan koken herinnerde ik me ineens dat ik er een houten lepel op moest leggen en ach, wat kon dat nu uitmaken?
Dus ik legde een houten lepel op mijn pan met kokend water en pasta:
20130514_175254
Wat er ook gebeurde, het water kookte niet over. Eigenlijk was het deze foto:
20130514_175259
want ik maakte penne met gamba’s. Heerlijk! Kijk zo ziet er dat uit als het op het bord ligt:
En dit is het recept, heel makkelijk en weinig werk:
Voor vier personen:
  • drie tenen knoflook, geperst
  • een bakje cherry tomaatjes, door de helft
  • 3 lepels olijfolie
  • 400 gr. penne
  • 500 gr. ongekookte gamba’s (Lidl) – gepeld
  • philadelphia light – ik gebruik altijd verse mascarpone met kruiden (van de kaas speciaalzaak)
  • peper en zout
  1. Verhit de oliefolie op matig vuur, bak de knoflook daar even in aan.
  2. Zet een pan met ruim water op en giet de penne erin als het water kookt. Houd de kooktijd van de gebruiksaanwijzing aan.
  3. Na ca. twee minuten kunnen de gamba’s erbij. Bak ze in 3 tot 5 minuten mooi roze en ondoorschijnend. Schep regelmatig om.
  4. Bak de kerstomaatjes 2-3 minuten mee.
  5. Roer nu de roomkaas (of Boursin Cuisine Tomaat en Mediterrane erdooir en warm nog even zachtjes door. Zout en peper naar smaak toevoegen.
  6. Doe de penne op de borden en verdeel de saus over de borden.
20130514_180335
Het is een zalig recept, believe you me. Kom op, leef eens avontuurlijk, je zult er geen spijt van hebben.
Tjuuuuuus
Mac

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.